Baker & McKenzie företräder Ratos i samband med förvärvet av Speed Group

Baker & McKenzie Advokatbyrå var ombud för Ratos i samband med deras förvärv av Speed Group, som levererar logistiktjänster som sträcker sig från bemanning till fullskaligt övertagande av lagerhantering men även vissa tilläggstjänster inom produktion, rekrytering och utbildning. Speed Group  har idag cirka 900 medarbetare med etablering i sydvästra Sverige och huvudkontor i Borås.

Baker & McKenzies team bestod huvudsakligen av Anders Fast som ansvarig delägare och av de biträdande juristerna Jenny Lundberg och Linda Danielsson.

Speed Group företräddes av Ulf Öjerklint och Carolina Bergh, Gärde Wesslau Advokatbyrå.

För mer information om affären hänvisas till Ratos pressrelease.

Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Om Baker & McKenzie
Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 12 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder.
I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991.

Baker & McKenzie KB is a member of Baker & McKenzie International, a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional service organizations, reference to a “partner” means a person who is a partner, or equivalent, in such a law firm. Similarly, reference to an “office” means an office of any such law firm.

Taggar: