Baker & McKenzie rådgivare i C-RADs företrädesemission

C-RAD bedriver utveckling och försäljning av innovativa system med användningsområden inom avancerad strålterapi för behandling av cancer. Systemen används för att lokalisera tumörens läge inför behandling samt för att positionera patienten och övervaka behandlingen genom att bland annat registrera patientens rörelser under strålningen. Syftet är att öka precisionen och effektiviteten i strålbehandlingen samt att minimera strålskador på patientens friska vävnad. C-RAD är noterat på Nasdaq Stockholm.

I mars 2016 offentliggjorde C-RAD en fullt garanterad företrädesemission om ca 45 miljoner SEK. När teckningsperioden avslutats konstaterades att ca 65 procent av de erbjudna aktierna tecknats med stöd av teckningsrätter och att anmälningssedlar motsvarande ca 6 procent mottagits för teckning utan stöd av teckningsrätter. Resterande aktier har tecknats av garanter. De nya aktierna beräknas börja handlas på Nasdaq Stockholm den 30 maj 2016.

Pareto Securities AB var finansiell rådgivare och Baker & McKenzie Advokatbyrå var legal rådgivare i samband med företrädesemissionen. Från Baker & McKenzie deltog den ansvariga delägaren Joakim Falkner med biträde från juristerna Henric Roth, Stefan Balazs, Johanna Flink samt Ian Gulam.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker & McKenzie Stockholm, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadschef, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Om Baker & McKenzie
Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 12 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com