Baker McKenzie biträder Corvara i samband med verksamhetsöverlåtelse till Veolia

Veolia Norden har förvärvat affärsområdet Corvara Industriservice av Corvara, ett portföljbolag till Accent Equity. Corvara Industriservice erbjuder saneringstjänster för industrikunder i hela Norden.

Med förvärvet tar Veolia bland annat över kundavtal, medarbetare, lokaler och maskiner i Corvara Industriservice. Corvaras övriga affärsområden, Riv- och Skadeservice, kommer fortsatt att vara kvar i Corvara.

Från Baker McKenzie deltog huvudsakligen Costin Mihailescu, Christian Reineby, Maxwell Richmond och Erik Brändt Öfverholm.

Costin Mihailescu, partner, Baker McKenzie Stockholm, +46 8 566 177 51, costin.mihailescu@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker McKenzie, +46 8 566 177 22, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com