Baker McKenzie rådgivare i börsnotering av Aspire Global

På tisdag den 11 juli inleds handeln med Aspire Globals aktier på Nasdaq First North Premier. Aspire Global är en Maltabaserad B2B-tjänsteleverantör på onlinespelmarknaden som erbjuder sina partner en fullservicelösning för lansering och drift av onlinekasinon.

Priset per aktie är fastställt till 30 kronor, vilket motsvarar ett värde för det totala antalet utestående aktier i Aspire Global före Erbjudandet om cirka 1 260 miljoner kronor, och 1 323 miljoner kronor efter noteringens genomförande.

Bland Aspire Globals största nya aktieägare finns bland annat Swedbank Robur Fonder AB, RAM ONE AB, Handelsbanken Fonder AB and SEB Fonder.

Pareto Securities är Global Coordinator och Sole Bookrunner. Baker McKenzie är juridisk rådgivare till Aspire Global gällande svensk rätt. Från Baker McKenzie deltar huvudsakligen Joakim Falkner, Johanna Flink, Stefan Balazs, Ian Gulam, Henric Roth, Per Blom, Linnea Back och Patrik Sedlar i Stockholm samt ett antal skattejurister från firmans kontor i New York.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@ bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker McKenzie, tfn 070-318 9043, j enny.bildsten@b akermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie över 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com