Baker & McKenzie företräder Carnegie och DNB Markets vid Alligator Bioscience börsnotering

Onsdagen den 23 november inleddes handeln med Alligator Bioscience aktier på Nasdaq Stockholm. Alligator Bioscience är ett forskningsbaserat bioteknikföretag som utvecklar innovativa immunaktiverande antikroppsläkemedel för tumörriktad immunterapi.

Pris per aktie i noteringen var 32,50 kronor, vilket motsvarar ett marknadsvärde om cirka 2 275 miljoner kronor för samtliga utgivna aktier i bolaget när handeln inleddes.

Catella Fondförvaltning, Investment AB Öresund och Norron Asset Management var cornerstone-investerare i samband med noteringen.

Carnegie var Global Co-ordinator och Joint Bookrunner, DNB Markets var Joint Bookrunner och Redeye var Co-Lead Manager (tillsammans ”Managers”) i noteringen. Baker & McKenzie var legal rådgivare till Managers avseende svensk och amerikansk rätt. Från Baker & McKenzie i Stockholm deltog huvudsakligen delägaren Joakim Falkner med biträde av Henric Roth, Stefan Balazs och Patrik Sedlar. Från Baker & McKenzies kontor i London deltog huvudsakligen Edward Bibko och Charles Farnsworth.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker & McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com