Baker & McKenzie rådgivare i THQ Nordics börsnotering

På tisdag den 22 november inleds handeln med THQ Nordics aktier på Nasdaq First North. THQ Nordic förvärvar, utvecklar och förlägger PC- och konsolspel för den globala spelmarknaden. Företaget har en global närvaro med koncernhuvudkontor i Karlstad och operationellt huvudkontor i Wien.

Pris per B-aktier inför noteringen är 20 kronor, vilket motsvarar ett marknadsvärde för det totala antalet aktier i THQ Nordic efter erbjudandet om 1,40 miljarder kronor. Didner & Gerge Fonder, Swedbank Robur Fonder AB, Handelsbanken Fonder AB, RAM ONE AB, Novobis AB och Lancelot Asset Management är cornerstone-investerare i samband med noteringen.

Pareto Securities är Global Coordinator och Sole Bookrunner i samband med noteringen. Baker & McKenzie är legala rådgivare. Från Baker & McKenzie deltog huvudsakligen delägarna Joakim Falkner, Linnea Back och Peder Oxhammar med biträde av Johanna Flink, Henric Roth, Ian Gulam, Patrik Sedlar, Stefan Balazs och Eric Brinck.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker & McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com