Baker & McKenzie stärker sitt M&A-team i Stockholm

Baker & McKenzie växer i Stockholm och rekryterar Costin Mihailescu som ny delägare och Christian Reineby som biträdande jurist till sitt M&A-team.

Christian Reineby (t.v.) och Costin Mihailescu

– Jag är väldigt glad över de här rekryteringarna som är ett led i vår strategi att kontinuerligt stärka kompetensen inom våra fokusområden. Och vi har nu en stor efterfrågan på såväl lokal som gränsöverskridande transaktionsrådgivning, säger Sten Bauer, Managing Partner på Baker & McKenzie advokatbyrå i Stockholm.

– Costin Mihailescu och Christian Reineby är båda mycket erfarna jurister med gedigen kunskap om bland annat förvärv och fusioner samt olika typer av finansiella transaktioner, särskilt inom private equity-området. De blir en mycket värdefull förstärkning till vårt transaktionsteam, säger Sten Bauer.

Baker & McKenzies globala M&A-grupp består av närmare 1 300 jurister på 77 kontor runtom i världen. Gruppen erbjuder tjänster i samband med nationella och internationella transaktioner.

– Vi ser fram emot att förstärka firmans erbjudande inom M&A-transaktioner med fokus på private equity-investeringar. Målet är att genom fokus och hårt arbete bygga vidare på Baker & McKenzies starka position på marknaden, säger Costin Mihailescu.

Costin Mihailescu och Christian Reineby kommer närmast från en annan internationell affärsjuridisk advokatbyrå. Costin blir ny delägare på Baker & McKenzie. Christian ansluter som biträdande jurist.

Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 90 43, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 11 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991
.

Baker & McKenzie KB is a member of Baker & McKenzie International, a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional service organizations, reference to a “partner” means a person who is a partner, or equivalent, in such a law firm. Similarly, reference to an “office” means an office of any such law firm.

Om oss

Om Baker McKenzie Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie över 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com