Baker McKenzie biträder Keesing Media Group i samband med förvärv från Bonnier Magazines & Brands

Internationella korsordsförlaget Keesing Media Group, som ägs av investeringsfonden Ergon Capital Partners, förvärvar Bonnier Magazines & Brands portfolio av korsordstidningar.

Keesing Media Group är Europas största publicist av korsordsmagasin. Förvärvet, som sker genom verksamhetsöverlåtelse, är föremål för sedvanliga villkor och förväntas slutföras under våren 2018.

Från Baker McKenzie deltog huvudsakligen Costin Mihailescu, Tobias Edenman, Johan Zetterström och Kristina Dunbring.

Costin Mihailescu, partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 51, costin.mihailescu@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com

Om oss

Om Baker McKenzie Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 500 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com