Baker McKenzie växer och förstärker med två personer inom M&A/private equity

Advokatbyrån Baker McKenzie växer och rekryterar John Gustafson och Alex Ydstie till transaktionsgruppen.

John Gustafson (vänster) och Alex Ydstie

John Gustafson och Alex Ydstie kommer närmast från advokatbyrån White & Case. John Gustafson har bred erfarenhet av private equity samt av inhemska och internationella förvärv och fusioner. Även Alex Ydstie är inriktad på private equity samt inhemska och internationella förvärv men även på allmän bolagsrätt.

– Jag är väldigt glad att John Gustafson och Alex Ydstie börjar arbeta hos oss, de är en värdefull förstärkning till vår transaktionsgrupp. Vi har en stor efterfrågan på nationell och gränsöverskridande transaktionsrådgivning och med John och Alex på plats kan vi nu ännu bättre möta våra klienters behov, säger Anders Fast, Managing Partner på Baker McKenzie i Stockholm.

Sedan hösten 2017 har Baker McKenzie stärkt sitt transaktionsteam med åtta nya medarbetare.

– Transaktionstjänster är ett av våra fokusområden och en viktig del i Baker McKenzies strategi. Vi är en av världens ledande fullservicebyråer och en av de byråer som genomför flest gränsöverskridande transaktioner. Detta bidrar också till att göra oss till en attraktiv arbetsgivare för jurister som vill arbeta internationellt.

Anders Fast, Managing Partner, Baker McKenzie Stockholm, 08-566 177 92, 073-381 69 87, anders.fast@bakermckenzie.com

Jenny Bildsten, marknadschef, Baker McKenzie, 08-566 177 22, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder.
I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com