Till ny VD och koncernchef i Ballingslöv International har utsetts Anders Wassberg

Report this content

Anders Wassberg har utsetts till Ballingslöv Internationals VD och koncernchef. Han efterträder Nils-Erik Danielsson som under våren 2009 går i pension. Anders Wassberg tillträder som VD och koncernchef vid början av 2009. Nils-Erik Danielsson kvarstår i sin befattning fram till dess.

Anders Wassberg, 43 år civilingenjör, kommer närmast från Beijer Byggmaterial där han varit VD sedan 2001 och medlem i koncernledningen för DT Group, som ingår i Wolseley, som är en av världens största distributörer inom byggmaterial. Dessförinnan verkade Anders Wassberg över 10 år inom golvföretaget Kährs, som marknadschef och sedermera VD.

Martin Svalstedt, Ballingslöv Internationals styrelseordförande, kommenterar tillsättandet:

”Vi har genomfört en omfattande rekryteringsprocess och intresset för Ballingslöv International har varit mycket stort. Anders Wassbergs framstående ledaregenskaper samt gedigna branschmässiga bakgrund inom såväl detaljhandel som producerande verksamhet, har gjort valet av honom naturligt. Vi i Ballingslöv Internationals styrelse är mycket glada att vi kunnat attrahera Anders Wassberg till att leda den fortsatta utvecklingen av koncernens verksamheter inom ramen för Ballingslöv Internationals affärsidé och strategiska inriktning.

Nils-Erik Danielsson har på ett mycket imponerande sätt lett Ballingslöv Internationals starka tillväxt och framgångsrika utveckling. Genom sitt stora engagemang har hans insatser varit av avgörande betydelse för skapandet av den moderna Ballingslöv koncernen. Nils-Erik Danielsson kommer att kvarstå i Ballingslöv Internationals styrelse.
Styrelsen vill uttrycka ett stort tack till Nils-Erik Danielsson för hans förtjänstfulla insatser och önskar Anders Wassberg välkommen och all lycka i sin nya roll.”

Ballingslöv den 11 augusti 2008

Martin Svalstedt