Nu lanseras matningsskedarna som konsumenterna satt färg på!

Varje år låter Bambino konsumenterna vara med och sätta färg på Sveriges mest sålda matningssked, Bambino Feeding Spoon 4-pack, i en tävling som kallas Colors by You. Nu lanseras förra årets sex vinnarbidrag i butik, med porträtt av vinnarna på förpackningen!

2015 års tävling utspelade sig på Colors by You-bloggen, www.colorsbyyou.me, som under hela tävlingsperioden uppdaterades med inspirerande inlägg från gästbloggare. Designern och tv-profilen Karin Mannerstål var en av dem. Hon satt även med i juryn som fick utse tio finalistbidrag som konsumenterna sedan fick rösta på. De sex bidrag som fick flest röster vann och sattes i produktion.

Det färgbidrag som fick allra flest röster skapades av Lisa-Marie Chandler från Jordbro. Hennes fyra skedar går i pastelligt rosa, mint, gult och vitt – en kombination som är mitt i prick på vårens färgtrend. Lisa-Marie jobbar som fotograf och är en kreativ 2-barnsmamma som gillar inredning och matlagning. Hon får inte bara se sina skedar lanserade i butik utan fick även träffa Karin Mannerstål på Fotografiska museet i Stockholm en dag i oktober 2015.

”Jag blev så paff när jag fick veta att mitt bidrag vunnit! Men väldigt glad såklart! Mitt färgbidrag är inspirerat av min stil hemma, jag älskar allt som är ljust och pastelligt, säger Lisa-Marie.

Mötet med Karin var superspännande och det kändes verkligen som ett skräddarsytt pris för mig att få se fotoutställningarna på fotografiska och prata inredning med henne. Det hade jag gärna gjort varje vecka, skrattar hon.”

Colors by You-skedarna finns att köpa i limiterad upplaga i matbutiker och välsorterade barnvagnsbutiker.

I april lanseras årets tävling av Colors by You. Håll utkik på bambino.se

Bambino Mam AB Bambino Mam AB är ett svenskt dotterbolag helägt av österrikiska MAM Babyartikel GesmbH. Vi är ett kundnära marknads- och säljbolag med huvudkontor i Stockholm. Vi är idag 15 personer på huvudkontoret och vi samarbetar med partners inom försäljning i Sverige, Norge, Danmark, Island och Baltikum. Vi marknadsför babyprodukter under varumärkesnamnen Bambino och MAM. Grunden för vår verksamhet är en gedigen erfarenhet av barns behov och välbefinnande. Våra ledord är omtanke, glädje, design, vetenskaplig utprovning och praktiska produkter. Vår VD heter Ingrid Grönfeldt.

Taggar: