Bang & Olufsen lanserar högkvalitativ och prisvärd LCD-TV i 40-tumsversion

Bang & Olufsens TV BeoVision 8 med sin attraktiva prisbild lanseras nu även i en 40-tumsversion. Modellen erbjuder en fullständig HD-upplevelse som baseras på en högglansig LCD-skärm med en rad olika spännande bildförbättringstekniker.

Den nya 40-tumsversionen av den lovordade TV:n BeoVision 8 kombinerar en tekniskt avancerad hemmabioupplevelse med den okomplicerade elegans och användarvänlighet som kännetecknar detta kompakt-TV-koncept.

Optimerade prestanda
Bland de nya teknikerna märks dubbel bildhastighet, även kallad 100 Hz-teknik, med rörelsekompensering. Som en följd av det har repetitionsfrekvensen dubblerats jämfört med traditionella LCD-TV-modeller, vilket innebär en avsevärd reducering av LCD-teknikens inbyggda oskärpa.

40-tumsversionen av BeoVision 8 innehåller även kontrastförbättrings-teknik, så kallad dynamisk kontrast, som anpassar kontrasten efter bildinnehållet i varje scen. Dessutom kan både BeoLink-funktioner för integrering i hemmet och extra videoanslutningar läggas till med en smidig plug-and-play-modul.

Fantastiskt ljud från en liten enhet
Ljudkvaliteten hos BeoVision 8 sätter också en ny standard för kompakta TV-apparater. Den nedåtriktade bashögtalaren skapar en solid grund för filmer och musikprogram, medan de främre enheterna har ställts in särskilt för återgivning av mänskligt tal. Ljudet som helhet är ytterst naturligt och tydligt, vilket ger känslan av att rösterna kommer direkt från skärmen.

Designern David Lewis förklarar: ”Vad vi gjorde var att flytta ljudet framåt och uppåt, så att TV:n utformades som en riktig scen med orkesterdike. På så sätt säkerställdes den samverkan mellan prestanda och design som Bang & Olufsens kunder förväntar sig.”

Flexibel lösning
BeoVision 8 från Bang & Olufsen erbjuder maximal flexibilitet, eftersom den kompakta TV:n är lätt att flytta runt och kan placeras högt eller lågt. Genom det infällbara golvstativet kan BeoVision 8 enkelt placeras på golvet eller på en bänkskiva, och vi erbjuder ett brett urval av eleganta stativ och väggfästen för alla behov.

40-tumsversionen av BeoVision 8 har tillverkats för kunder som söker en prisvärd TV med många placeringsalternativ och fantastiska ljud- och bildprestanda. Den erbjuder en unik fusion av gediget hantverk, teknisk innovation och enkel användning.

Ca pris: 39 900 SEK

Specifikationer för BeoVision 8-40
DESIGNER David Lewis
MÅTT (B x H x D)/VIKT 106 x 62 x 25,5 cm + stativ/ca 26 kg