BAUHAUS expanderar med nyetablering i Linköping – inviger i helgen

19 april öppnar BAUHAUS i Tornby. Det 16 000 m2 stora varuhuset bidrar med närmare 150 nya arbetstillfällen till Linköpingsregionen.

Fredag 19 april invigs BAUHAUS i Tornby. Några av funktionerna i det nya varuhuset i Linköping är en drive-in del under tak, en företagsservice samt en säker logistiklösning som separerar kunderna från varutransporter.

Linköping är en efterlängtad etablering för oss och en naturlig fortsättning på succén för BAUHAUS i Norrköping, säger Johan Saxne, Informatios- och marknadschef på BAUHAUS Sverige. Tornby är Östergötlands viktigaste köpcentrum och vi ser fram emot att nu vara en del av handelsplatsen.

150 tjänster har blivit tillsatta med allt ifrån produktområdeschefer till kassapersonal. BAUHAUS fortsätter att anställa in över våren, då det framförallt är sommarvikariaten som ska tillsättas.

Under invigningshelgen kommer Linköpingsborna att få möjlighet att lära sig grilla på riktigt då Sveriges största grill finns på plats på parkeringen utanför varuhuset.

mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 16 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.