Två nya chefspositioner på BAUHAUS

BAUHAUS anställer två chefer. Emma Angervall blir ny Ekonomidirektör och Roger Yourstone är ny Etableringschef.

Emma Angervall är en hemvändare som började på BAUHAUS 2003 som controller. Hon gick vidare 2009 och var tillbaka på BAUHAUS tre år senare som redovisningschef. Från och med juni är hon Ekonomidirektör där hennes mål är att bygga vidare BAUHAUS positiva anda och fortsätta utveckla och effektivisera ekonomifunktionen.

– Det är riktigt kul att vara tillbaka på BAUHAUS. Jag har ett stort intresse för heminredning, varför jag nu anser mig ha fått mitt drömjobb; att arbeta med ekonomi tillsammans med trevliga medarbetare på ett expansivt företag som vänder sig till hemmafixare, säger Emma Angervall ny ekonomidirektör på BAUHAUS.

Byggingenjören Roger Yourstone ersätter Mikael Andersson som BAUHAUS Etableringschef. Han kommer direkt från ett arbete som projektledare på fastighetsutvecklingsföretaget Sjaelsö. Roger Yourstone kommer att ansvara över etableringar och ombyggnationer.

– Både Emma och Roger kommer i sina nya tjänster att vara med att utveckla Sveriges marknadsledande byggvaruföretag. Att få tillbaka tidigare medarbetare är alltid särskilt roligt då det är en ömsesidig bekräftelse på ett väl fungerande samarbete, säger Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige.

Roger Yourstone och Emma Angervall tillträder på sina respektive tjänster omgående.

mobil: 46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 16 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.