Kom och smaka på Bayn och möt framtidens mat på Sweden Foodtech - festival i Stockholm

Varje försommar anordnas matfestivalen Smaka på Stockholm i Kungsträdgården. En del av arrangemanget är FoodTech Village, där innovativa företag och nyckelpersoner med idéer för framtidens mat möts.

FoodTech village är en del av ”Sweden Foodtech The Big Meet”, en konferens med fokus på tech-branschens utveckling inom livsmedelsindustrin. Bayn kommer hålla en kortare pitch om sina innovationer den 2 juni på Clarion Hotel Ringvägen i Stockholm.

I samband med det kommer Bayn också finnas på plats i FoodTech Village. Hit kan alla komma och uppleva Bayns unika sockerersättningar i olika sötsaker framtagna av bolagets skickliga samarbetspartners.

Chokladfabriken, Stockholms bästa chokladtillverkare, står för praliner i olika smaker, Köld AB från Malmö erbjuder sin berömda glass och Gävles mest kända konditori, Konditori Lido har bakat småkakor. Vi kommer även att bjuda på smakprov av dryck utan tillsatt socker.

Välkomna till Bayn Europes monter för att diskutera sockerreducering, hälsa och framtidens mat.

Här kan du också tillfredsställa sötsuget med gott samvete och uppleva Bayns samhällsförändrande sockerersättningar.

Smaka på Stockholm anordnas 1-6 juni, Bayn finns på i FoodTech Village plats 2 och 3 juni.

Om oss

Bayn är en oberoende utvecklare inom sockerreducering och erbjuder marknaden kostnadseffektiva råvaruingredienser samt totallösningar för sockerreducering. Bayn skapar nya produkter, sötade med ingredienser från naturliga källor, med lågt kaloriinnehåll. Bolagets lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med våra kunder inom den globala livsmedelsindustrin. Bayn är listat på Nasdaq Stockholm, First North, under kortnamnet BAYN.Mangold Fondkommission AB är företagets certified adviser. Telefon +46-8-5030 1550, e-mail CA@mangold.se. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.bayneurope.com För mer information, kontakta: Patrik Edström, VD, Bayn Europe AB, e-mail pe@bayn.se