Succé för Bayn Europe i Food Tech Village

Bayn Europe AB medverkade under helgen på Food Tech Village i Kungsträdgården i Stockholm. Tillsammans med andra innovativa företag, inriktade på framtidens mat, hade Bayn en monter där de visade upp och sålde choklad från Chokladfabriken, glass från Köld AB samt bakverk från Konditori Lido, allt tillverkat med Bayn Europes sockerersättningar.

Många nyfikna gäster besökte Bayns monter och förundrades över de goda produkterna helt utan tillsatt socker.

Att erbjuda produkter tillverkade med Bayns sockerersättningar är en del av bolagets marknadsförings – och utvecklingsstrategi – konsumenternas feedback är värdefull för produktutvecklingen, och en ökad efterfrågan sätter högre krav på livsmedelsindustrin.

Food Tech Village var en del av ”Sweden Foodtech The Big Meet” – en konferens med fokus på tech-branschens utveckling inom livsmedelsindustrin. Bayn höll en kortare pitch om sina innovationer, och fick därmed nya spännande kontakter inom branschen, alla med stort intresse för Bayns olika lösningar.

Bayn är ett kunskapsorienterat företag som hjälper livsmedelsproducenter att möta marknadens krav för en hälsosammare värld. Bayns lösningar reducerar socker i produkter och skapar nya, naturligt sötade produkter med lågt kaloriinnehåll. Bolagets naturliga lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med våra kunder inom den globala livsmedelsindustrin. Bayn är noterat på Nasdaq Stockholm, First North, under kortnamnet BAYN.

För mer information, kontakta: Lucy Dahlgren, VD, Bayn Europe AB, e-mail ld@bayn.se