BE Group AB:s valberedning inför årsstämman 2018

I enlighet med bolagets principer ska ledamöterna i BE Groups valberedning utses av de tre till röstetalet största aktieägarna i bolaget som önskar utse en representant. Därutöver ska valberedningen bestå av styrelsens ordförande. De tre till röstetalet största ägarna per den 31 augusti 2017 utgjordes av Traction, Catella Fonder och Swedbank Robur Fonder. Dessa har utsett varsin representant, enligt nedan, att tillsammans med styrelsens ordförande utgöra BE Groups valberedning.

Valberedningens ledamöter:
Bengt Stillström, Traction
Martin Nilsson, Catella Fonder
Jan Andersson, Swedbank Robur Fonder
Petter Stillström, styrelseordförande BE Group AB

Ovanstående ägare representerar cirka 37% av såväl antalet aktier som röster i bolaget.

Årsstämma i BE Group kommer att hållas den 26 april 2018 kl. 15.00, i Malmö.

Aktieägare som önskar lämna förslag till BE Groups valberedning kan göra det via epost till valberedningen@begroup.com.

Daniel Fäldt, CFO
tel: +46 (0)705-603175  e-post: daniel.faldt@begroup.com

BE Group, som är noterat på Nasdaq Stockholm, är ett handels- och serviceföretag inom stål, rostfritt stål och aluminium. BE Group erbjuder effektiv distribution och värdeskapande produktionsservice till kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. År 2016 omsatte koncernen 3,9 miljarder kr. BE Group har cirka 700 anställda med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com.