Beans övertar kaffeverksamheten i COFFEE & MORE

Beans stärker sin ställning som den smakledande aktören på den svenska officecoffee-marknaden, genom att förvärva kaffeverksamheten i Coffee & More.

Coffee & More är ett Stockholmsbaserat företag som säljer kaffe och kaffemaskiner till företag i Stockholmsområdet. Bolaget omsätter 4 Mkr och har 5 anställda. Nu har ägaren Göran Sagheim valt att avyttra kaffeverksamheten till Beans AB.

Beans säljer kaffe och kaffemaskiner till kontor i Stockholm, Göteborg och Borlänge. Bolaget har en stark profil inom smak, miljö och ansvar genom koncepten Garanterad Smak och Ett Smakfullt Engagemang. Beans omsätter 65 Mkr och har 30 anställda.

”Förvärvet av Coffee & More är en del av vår strategi att stärka kärnverksamheten och öka vår kundbas. Konceptmässigt passar också Coffee & More väl in i Beans verksamhet som den ser ut idag”, säger Rune Bergo, VD för Beans.

”Det känns tryggt att lämna över våra kaffekunder till Beans, som är ett stabilt företag med känsla för hög kvalitet”, säger Göran Sagheim, VD för Coffee & More.

För ytterligare information, kontakta:

Rune Bergo,                     VD Beans                       070-585 21 50

Göran Sagheim,              VD Coffee & More           070-896 90 60

Beans AB är ett snabbt växande företag som arbetar med försäljning och support av kaffemaskiner till kontorskunder (office) i Stockholm och Göteborg. Företaget grundades år 2002 och verksamheten omsatte ca 65 MSEK och hade 30 medarbetare i december 2013.  I maj 2014 förvärvades Kaffebönan AB i Borlänge, som har en omsättning på 17,5 MSEK och 9 anställda. Mer information om företaget finns på www.beans.se.

Göran Sagheim