Halvårsrapport januari - juni 2004 för Beijer Alma AB (publ)

Halvårsrapport januari - juni 2004 för Beijer Alma AB (publ) Rekordresultat - Nettoomsättningen under första halvåret var 749,3 Mkr (565,1) - Orderingången var 784,9 Mkr (603,8) - Resultatet efter finansnetto var 92,3 Mkr (-7,1, varav reservering för lageravveckling 10 Mkr) - Resultatet efter skatt var 62,8 Mkr (-6,7) - Resultatet per aktie efter skatt var 6,73 kr (-0,74) - Kassaflödet efter investeringar var 109,8 Mkr (12,3) - Resultatet efter finansnetto under andra kvartalet var 55,9 Mkr (-3,6) Eventuella frågor besvaras av: Bertil Persson, VD och koncernchef, tel 08-506 427 50, e-post bertil.persson@beijer-alma.se Jan Blomén, ekonomichef, tel 018-15 71 60, e-post jan.blomen@beijer-alma.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT21180/wkr0001.pdf Hela rapporten