Valberedningen justerar sitt förslag avseende val av styrelse och val av styrelseordförande.

Anders Wall har informerat valberedningen i Beijer Alma (publ) att han avböjer omval till styrelsen.

Valberedningen har beslutat att justera sitt förslag till årsstämman genom att minska antalet föreslagna ledamöter från åtta till sju. Valberedningens föreslagna sammanlagda arvode till styrelsen justeras i motsvarande mån.

Valberedningens justerade förslag till val av styrelse i Beijer Alma är således omval av Carina Andersson, Marianne Brismar, Anders G. Carlberg, Peter Nilsson, Caroline af Ugglas, Anders Ullberg och Johan Wall, samtliga för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Valberedningen föreslår vidare nyval av Johan Wall som styrelsens ordförande.

Beijer Almas årsstämma 2016 äger rum tisdagen den 5 april klockan 18.00 i Uppsala Konsert & Kongress, Uppsala.

För ytterligare information:

Styrelsens ordförande, Anders Wall, 08-701 08 10
Vd och koncernchef, Bertil Persson, 08-506 427 68

Dragarbrunnsgatan 45, Box 1747, 751 47 Uppsala. Telefon 018-15 71 60. Telefax 018-15 89 87.