Beijer bäst i branschen på kundbemötande

När tidningen Markets och Daymakers årliga undersökning nu publicerats står det klart att Beijer Bygg är bäst på service inom byggsektorn och kommer på tredje plats inom hela detaljhandeln.

Tidningen Markets och Daymarkers undersökning är årligt återkommande och har genomförts sedan 2009 för att kartlägga kundbemötandet i butikskedjor inom detaljhandeln. Undersökningen omfattar 93 kedjor fördelade på 15 branscher – varav åtta kedjor tillhör byggsektorn.

– Vi har arbetat med kundservicefrågor under en längre tid vilket har gett resultat. Det känns både bra och viktigt att vi genom denna undersökning får bekräftat att det fungerar, säger Anders Jakobsson, vd, Beijer Bygg.

Undersökningen innehåller en rad olika parametrar och där Beijer fick högsta resultat på sex av 13 och bäst av alla när det gäller total måluppfyllelse. Undersökningen går att läsa på www.market.se eller finns att tillgå genom Daymaker.

Anders Jakobsson, vd, Beijer Bygg, 075-241 10 00, anders.jakobsson@beijerbygg.se

Fredrik Ringdahl, marknadschef, Beijer Bygg, 070-861 10 05, fredrik.ringdahl@beijerbygg.se

Beijer byggmaterial AB ingår i DT Group som är Nordens största företag inom handel och distribution av byggmaterial. Koncernen har mer än 6 300 anställda och den sammanlagda omsättningen vid det senaste årsbokslutet var 22.057 miljarder SEK. DT Group servar sina kunder genom ett finmaskigt nät av butiker i Danmark, Finland, Grönland, Norge och Sverige. Kundbasen är bred och spänner från ledande nordiska byggbolag, mindre byggföretag till konsumenter och industrier. Koncernens verksamhet är organiserad i kedjorna Beijer Byggmaterial i Sverige, Neumann Bygg i Norge, Silvan i Danmark, Stark i Danmark och Grönland, Starkki i Finland och Cheapy i Sverige. DT Group ägs av Wolseley plc – världens största distributör av VVS-produkter till den professionella marknaden och en ledande leverantör av byggmaterial och service i Europa och Nordamerika.