Beijer Byggmaterial – bäst kvalitet enligt Villapanelen

När tidningen Vi i villa nu sammanställt Villapanelen med 1769 deltagande villaägare runt om i Sverige står det klart att Beijer Byggmaterial får högst betyg när det gäller kvalitet på produkter samt har den mest kunniga personalen av fjorton byggvaruhus.

Villapanelen är en internetbaserad, oberoende och opolitisk panel som speglar villaägarnas åsikter inom olika områden. När panelen nu fick svara på frågor om byggvaruhus kommer Beijer Byggmaterial i topp vad gäller bäst kvalitet på produkter och även den mest kunniga personalen.

– Beijer har alltid fokuserat på kunskap och kvalitet och då känns det både bra och viktigt att vi genom Villapanelen får bekräftat att vi uppfattas som ledande inom de områdena, säger Anders Jakobsson, vd, Beijer Byggmaterial.

För mer information om Villapanelen gå in på www.viivilla.se/villapanelen.

Anders Jakobsson, vd, Beijer Byggmaterial, 075-241 10 00, anders.jakobsson@beijerbygg.se

Beijer byggmaterial AB ingår i DT Group som är Nordens största företag inom handel och distribution av byggmaterial. Koncernen har mer än 6 300 anställda och den sammanlagda omsättningen vid det senaste årsbokslutet var 22.057 miljarder SEK. DT Group servar sina kunder genom ett finmaskigt nät av butiker i Danmark, Finland, Grönland, Norge och Sverige. Kundbasen är bred och spänner från ledande nordiska byggbolag, mindre byggföretag till konsumenter och industrier. Koncernens verksamhet är organiserad i kedjorna Beijer Byggmaterial i Sverige, Neumann Bygg i Norge, Silvan i Danmark, Stark i Danmark och Grönland, Starkki i Finland och Cheapy i Sverige. DT Group ägs av Wolseley plc – världens största distributör av VVS-produkter till den professionella marknaden och en ledande leverantör av byggmaterial och service i Europa och Nordamerika.