Beijer Byggmaterial utökar ledningen

Beijer Byggmaterial har rekryterat Pierre Nyström som ny försäljningsdirektör och utökar även ledningsgruppen med Jonas Ahnve som rekryterats till en helt ny tjänst som direktör för affärsutveckling och marknad.

Pierre Nyström som är på plats sedan den 2 september har bland annat konsultbakgrund men kommer senast från rollen som CEO på Kvänum Kök. Jonas Ahnve, som även han är på plats sedan den 2 september, har också en bakgrund som konsult men kommer närmast från en tjänst som Managing Director för Chevrolet Sverige och Finland.

Tjänsten som direktör för affärsutveckling och marknad är en helt ny roll med ansvar för att driva utvecklingsfrågor med fokus på försäljning, koncept och kundnytta – vilket alltid är ett stort fokus hos Beijer Byggmaterial. Fokus kommer även ligga på E-handel och den satsning som Beijer Byggmaterial påbörjat inom området.

– ­Det är med stolthet jag kan informera om våra två nyrekryteringar. Det känns mycket spännande att få in nytt blod i ledningsgruppen och jag är starkt övertygad om att Pierre Nyström och Jonas Ahnve kommer bidra till att vi utvecklar Beijer Byggmaterial på absolut bästa vis, säger Anders Jakobsson, vd, Beijer Byggmaterial.

Anders Jakobsson, vd, Beijer Byggmaterial, 075-241 10 00, anders.jakobsson@beijerbygg.se

Beijer byggmaterial AB ingår i DT Group som är Nordens största företag inom handel och distribution av byggmaterial. Koncernen har mer än 6 300 anställda och den sammanlagda omsättningen vid det senaste årsbokslutet var 22.057 miljarder SEK. DT Group servar sina kunder genom ett finmaskigt nät av butiker i Danmark, Finland, Grönland, Norge och Sverige. Kundbasen är bred och spänner från ledande nordiska byggbolag, mindre byggföretag till konsumenter och industrier. Koncernens verksamhet är organiserad i kedjorna Beijer Byggmaterial i Sverige, Neumann Bygg i Norge, Silvan i Danmark, Stark i Danmark och Grönland, Starkki i Finland och Cheapy i Sverige. DT Group ägs av Wolseley plc – världens största distributör av VVS-produkter till den professionella marknaden och en ledande leverantör av byggmaterial och service i Europa och Nordamerika