Beijer Byggmaterial utökar servicen med kvällsorder

Report this content

Nu tar Beijer Byggmaterial ännu ett steg för att möta sina kunders behov av snabbhet och tillgänglighet – nu genom att erbjuda kvällsorder med utleverans dagen efter. Tjänsten finns tillgänglig från och med måndag den 3 juni för företag i Stockholm och delar av Mälardalen.

Beijer Byggmaterial har länge arbetat med fokus på service och kundbemötande, något som även visade sig tidigare i år i tidningen Markets och Daymakers årliga undersökning, där det stod klart att Beijer Byggmaterial är bäst på service inom byggsektorn och kommer på tredje plats inom hela detaljhandeln. När de nu erbjuder kvällsorder med utleverans dagen efter är det ännu ett steg i deras arbete för att möta kundernas behov av både snabbhet och tillgänglighet.

– Vi försöker hela tiden känna av våra kunders behov och ligga steget före. Många byggföretag, både små och stora, har ett behov av att bli än mer effektiva och vi tror att den här tjänsten kan bli ett bra verktyg för dem i det arbetet, säger Anders Jakobsson, vd, Beijer Byggmaterial.

Det är Beijer Byggmaterials nya 18 000 kvm stora distributionscentral i Arlanda stad som möjliggjort den utökade servicen då transporterna samordnas därifrån. Centralen hanterar större delen av Beijer Byggmaterials stora sortiment och är en av flera påtänkta.

Den utökade servicen innebär att kunder i Stor-Stockholm och delar av Mälardalen nu kan ringa vardagar mellan klockan 18.00 och 21.00 och få utleverans redan dagen efter. Om en order mottages före klockan 18.00 torsdag finns även möjlighet till leverans lördag mellan klockan 09.00 och 14.00.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Jakobsson, vd, Beijer Byggmaterial, 075-241 10 00, anders.jakobsson@beijerbygg.se

Fredrik Ringdahl, marknadschef, Beijer Byggmaterial, 070-861 10 05, fredrik.ringdahl@beijerbygg.se

Beijer byggmaterial AB ingår i DT Group som är Nordens största företag inom handel och distribution av byggmaterial. Koncernen har mer än 6 300 anställda och den sammanlagda omsättningen vid det senaste årsbokslutet var 22.057 miljarder SEK. DT Group servar sina kunder genom ett finmaskigt nät av butiker i Danmark, Finland, Grönland, Norge och Sverige. Kundbasen är bred och spänner från ledande nordiska byggbolag, mindre byggföretag till konsumenter och industrier. Koncernens verksamhet är organiserad i kedjorna Beijer Byggmaterial i Sverige, Neumann Bygg i Norge, Silvan i Danmark, Stark i Danmark och Grönland, Starkki i Finland och Cheapy i Sverige. DT Group ägs av Wolseley plc – världens största distributör av VVS-produkter till den professionella marknaden och en ledande leverantör av byggmaterial och service i Europa och Nordamerika.