Beijer Electronics förstärker koncernledningen med ny CFO

Beijer Electronics har utsett Thomas Cronzell till ny CFO/finansdirektör. Han kommer närmast från Vodafone Sverige AB där han varit CFO/finansdirektör de senaste fyra åren. Dessförinnan har han varit ekonomidirektör i Bostik AB, koncerncontroller i Bibliotekstjänst AB och controller i Perstorp. Thomas Cronzell är 42 år och har en civilekonomexamen. Inrättandet av en CFO-tjänst förstärker Beijer Electronics koncernledning med ytterligare kompetens kring bland annat affärsutveckling, förvärv och finansiella frågor. Thomas Cronzell har även internationell erfarenhet genom arbetet på Vodafone. Nuvarande ekonomichef Göran Sandell, som under sommaren aviserade att han skulle ta ett nytt uppdrag för annan arbetsgivare, kommer att lämna sin anställning på Beijer Electronics vid årsskiftet. Thomas Cronzell tillträder sin befattning i februari 2005. Malmö 2004-12-17 För mer information kontakta VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10 eller ledningsassistent Annika Johnsson på tel 040-35 86 55.

Beijer Electronics Group är en högteknologisk innovatör aktiv inom smart automation och nätverk. Koncernens öppna programvara, hårdvara och IIoT-lösningar hjälper kunderna att optimera processer och skapa tillförlitlig säker kommunikation, komplett med moderna intuitiva användargränssnitt. Beijer Electronics Group har sedan starten 1981 utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1,2 miljarder SEK 2017. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se