Beijer Electronics Group utser ny VD för affärsenhet Westermo

Jenny Sjödahl har utsetts till verkställande direktör för affärsenheten Westermo från och med den 1 november 2017.

Jenny Sjödahl har varit anställd i Westermo sedan augusti 2016 i rollen som Vice President Sales. Dessförinnan har Jenny under sina mer än 18 år på ABB i Sverige och Singapore innehaft ett flertal positioner inom försäljning, marknadsföring och olika ledande befattningar.

“Jag är glad över att utse Jenny till VD för Westermo och ser fram emot att tillsammans utveckla Westermo vidare”, säger Per Samuelsson, VD och koncernchef för Beijer Electronics Group.

Lars-Ola Lundkvist lämnar tjänsten som VD efter tio år under vilka han varit mycket bidragande i byggandet av en stark plattform för Westermos fortsatta framgångar.

“Jag vill tacka Lars-Ola för hans insatser för Westermos tillväxt de senaste tio åren och jag är tacksam över att han kommer att stödja bolaget och Jenny under övergångsperioden. Lars-Ola kommer därefter att gå vidare till en roll inom Business Development och kommer att fokusera på aktiviteter på koncernnivå samt fortsätta att rapportera till mig”, säger Per Samuelsson.

Beijer Electronics Group är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på drygt 1,1 miljarder kronor 2016. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se.