Beijer Electronics Group utser ny VD för affärsenheten Beijer Electronics

Report this content

Beijer Electronics Group är organiserat i tre affärsenheter, Beijer Electronics, Westermo och Korenix.

Stefan Lager, närmast Senior VP Sales Europe and Americas i Beijer Electronics, har utsetts till VD för affärsenheten Beijer Electronics. Stefan har tidigare innehaft ledande befattningar inom Strålfors, Flextronics och Ericsson. Stefan tillträder tjänsten i dag, den 1 juni 2017.

― När jag nu lämnar över ansvaret för affärsenheten Beijer Electronics kommer jag att fokusera på att vidareutveckla och växa koncernen i min fortsatta roll som VD och koncern- chef för Beijer Electronics Group, säger Per Samuelsson.

Vd och koncernchef Per Samuelsson tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)708 58 54 40
CFO Joakim Laurén, tel 46 (0)40 35 84 96, mobil 46 (0)703 35 84 96.

Beijer Electronics Group är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på drygt 1,1 miljarder kronor 2016. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.com.