Beijer Electronics renodlar verksamheten i Norge

Beijer Electronics renodlar verksamheten i Norge och säljer sin minoritetsandel i det norska agenturbolaget Autic System AS. Andelen i Autic System AS ingick i köpet av deras svenska systerbolag Autic System AB som Beijer Electronics förvärvade år 2002. Den svenska verksamheten är idag fullt integrerad i affärsområdet Automation.

"Vi satsar därmed våra resurser på att expandera verksamheten i vårt egna helägda dotterbolag i Norge, Beijer Electronics AS", säger Beijer Electronics VD och koncernchef, Fredrik Jönsson.

Beijer Electronics andel i det norska agenturbolaget köps av de tre grundarna av Autic System AS.

VD och koncernchef, Fredrik Jönsson
tel +46 (0)40 35 86 10, mobil +46 (0)705 17 16 26

Informationsansvarig, Katarina Erichs Emilson
tel +46 (0)40 35 84 96, mobil +46 (0)703 35 84 96