Beijer Electronics tecknar ramavtal med AstraZeneca

Beijer Electronics tecknar ramavtal med AstraZeneca Beijer Electronics har träffat två ramavtal med AstraZeneca för leveranser av hårdvara och systemlösningar för automatisering av deras produktionssystem. Avtalen är nationella och gäller alla AstraZenecas anläggningar i Sverige. - Vi är stolta över att AstraZeneca valt Beijer Electronics till en så kallad "preferred supplier". Avtalen bekräftar vår tekniska nivå och kvalitet vad gäller produkter och kompetens kring systemlösningar, säger Göran Sigfridsson, VD för Beijer Electronics. Ramavtalen innebär att Beijer Electronics blir en av AstraZeneca godkänd och certifierad leverantör av hårdvara och systemlösningar. Avtalen omfattar affärsområdet Automations hela produktprogram såsom styr-, driv- och operatörssystem samt projektverksamheten. Beijer Electronics har sedan flera år ett mycket gott samarbete med AstraZeneca som också är en av företagets enskilt största kunder. Hittills har huvuddelen av leveranserna gått till AstraZeneca i Södertälje. Avtalen kan öppna upp för leveranser till även andra anläggningar som AstraZeneca har i Sverige. - Sammantaget ger ramavtalen en god möjlighet till utökat och fördjupat samarbete med AstraZeneca och på sikt en ökad försäljning, säger Göran Sigfridsson. Malmö 2003-07-08 För mer information kontakta VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/08/20030708BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/08/20030708BIT00210/wkr0002.pdf

Beijer Electronics Group är en högteknologisk innovatör aktiv inom smart automation och nätverk. Koncernens öppna programvara, hårdvara och IIoT-lösningar hjälper kunderna att optimera processer och skapa tillförlitlig säker kommunikation, komplett med moderna intuitiva användargränssnitt. Beijer Electronics Group har sedan starten 1981 utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1,2 miljarder SEK 2017. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.com