Beijer Electronics utser Vice President Europe

Stefan Lager (53) har utsetts till Vice President Europe för Beijer Electronics-koncernen.

Stefan Lager kommer närmast från tjänsten som VD för PostNord Fulfilment AB inom PostNord-koncernen.

Stefan har en bred internationell erfarenhet, med över 10 år på flertalet ledande befattningar inom PostNord och Strålfors, såsom CIO och VP Operations samt Business Development och nu senast som ansvarig för Fulfilment Division. Dessförinnan har Stefan innehaft tjänsten som Senior Vice President Global Accounts inom Flextronics International och har även erfarenhet från ledande befattningar inom Ericsson.

“Jag är glad över att vi kunnat knyta Stefan Lager till oss i rollen som Vice President Europe för Beijer Electronics-koncernen. Stefan har en stark tro till att skapa en företagskultur som tillåter ett nära samarbete med våra kunder, att skapa ett partnerskap som tillåter oss att driva affärsvärdet genom att vara innovativa genom att använda teknologin på ett entreprenörssätt”, säger Per Samuelsson, VD och koncernchef i Beijer Electronics.

Stefan tillträder tjänsten den 4 april 2016 och kommer att ingå i koncernledningen.

VD och koncernchef Per Samuelsson, tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)708 58 54 40

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 19 länder och en omsättning på 1 375 mkr 2015. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.se