Delårsrapport jan-juni 2004

Delårsrapport jan-juni 2004 · Nettoomsättningen steg med 4,1 procent till 238,2 mkr (228,8) under det första halvåret. · Rörelseresultatet ökade med 45,5 procent till 24,5 mkr (16,9) de första sex månaderna. · Vinsten före skatt steg till 25,1 mkr (17,5) och vinsten efter skatt uppgick till 17,8 mkr (12,5). · Vinsten per aktie efter beräknad skatt blev 2,87 kronor (2,00). · Lansering av en helt ny generation operatörsterminaler. · Koncernen har goda förutsättningar att ytterligare förbättra resultatet för helåret. Beijer Electronics är ett av Nordens mest expansiva och framgångsrika företag inom industriautomation. Våra egenutvecklade operatörsterminaler har blivit en världssuccé. Vi representerar och samarbetar också med flera underleverantörer, bl a Mitsubishi Electric. Beijer Electronics är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT20180/wkr0010.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT20180/wkr0012.doc

Beijer Electronics Group är en högteknologisk innovatör aktiv inom smart automation och nätverk. Koncernens öppna programvara, hårdvara och IIoT-lösningar hjälper kunderna att optimera processer och skapa tillförlitlig säker kommunikation, komplett med moderna intuitiva användargränssnitt. Beijer Electronics Group har sedan starten 1981 utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1,2 miljarder SEK 2017. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se