Namnbyte registrerat hos Bolagsverket

Vid årsstämman i Beijer Electronics AB (publ) i Malmö den 27 april 2017 fattades beslut om att ändra bolagets firma till Beijer Electronics Group AB (publ). Beslutet har registrerats hos Bolagsverket per den 16 maj 2017.

Som en direkt följd av detta kommer bolagets registrerade namn hos Nasdaq OMX Nordic Stockholm att ändras till Beijer Electronics Group AB (publ). Kortnamnet BELE som aktien handlas till förblir oförändrat.

Vd och koncernchef Per Samuelsson tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)708 58 54 40
CFO Joakim Laurén, tel 46 (0)40 35 84 96, mobil 46 (0)703 35 84 96.

Beijer Electronics Group AB (publ) är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics Group utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1 375 mkr 2015. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.com.

Beijer Electronics Group är en högteknologisk innovatör aktiv inom smart automation och nätverk. Koncernens öppna programvara, hårdvara och IIoT-lösningar hjälper kunderna att optimera processer och skapa tillförlitlig säker kommunikation, komplett med moderna intuitiva användargränssnitt. Beijer Electronics Group har sedan starten 1981 utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1,4 miljarder SEK 2018. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se