Nomineringskommitté utsedd

Nomineringskommitté utsedd Beijer Electronics har nu i enlighet med bolagsstämmobeslut den 28 april 2003 utsett en nomineringskommitté som skall lägga fram förslag till styrelse, att föreläggas ordinarie bolagsstämma den 26 april 2004. Bolagsstämmobeslutet innebar att de fyra största aktieägarna under det fjärde kvartalet skall utse vardera en representant till nomineringskommittén med styrelsens ordförande som sammankallande. Följande ledamöter ingår i årets nomineringskommitté: Mauritz Sahlin, styrelsens ordförande och sammankallande Bert Åke Eriksson, Stena Sessan Mats Gustafsson, SEB Fonder Ulf Hedlundh, Svolder Caroline af Ugglas, Skandia Liv Malmö 2003-11-12 Aktieägare som vill föreslå medlemmar till Beijer Electronics styrelse kan kontakta någon av ledamöterna i nomineringskommittén på e-post enligt följande: mauritz@eligo.se bertake.eriksson@stena.com mats.gustafsson2@seb.se ulf.hedlundh@svolder.se caroline.af.ugglas@skandia.se För mer information kontakta VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00700/wkr0002.pdf