Nomineringskommittén föreslår styrelse för 2005

Beijer Electronics styrelseordförande Mauritz Sahlin, som under 2005 blir 70 år, har meddelat nomineringskommittén att han avböjer omval och att han i samband med ordinarie bolagsstämma den 21 april 2005 kommer att avgå ur styrelsen. Nomineringskommittén har därför beslutat att föreslå bolagsstämman att minska antalet ledamöter med en ledamot samt föreslå omval av ledamöterna Bert Åke Eriksson, Anders Ilstam, Mikael Karlsson, Hans Linnarson, Joen Magnusson och Göran Sigfridsson. Avsikten är vidare att nuvarande styrelseledamoten Anders Ilstam blir ny ordförande. I årets nomineringskommitté ingår: Mauritz Sahlin, styrelsens ordförande och sammankallande Bert Åke Eriksson, Stena Sessan Mats Gustafsson, SEB Fonder Mats Andersson, Skandia Liv Ulf Hedlundh, Svolder Malmö 2004-12-21 För mer information kontakta VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10.

Beijer Electronics Group är en högteknologisk innovatör aktiv inom smart automation och nätverk. Koncernens öppna programvara, hårdvara och IIoT-lösningar hjälper kunderna att optimera processer och skapa tillförlitlig säker kommunikation, komplett med moderna intuitiva användargränssnitt. Beijer Electronics Group har sedan starten 1981 utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1,2 miljarder SEK 2017. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se