Offentliggörande av förändring av det totala antalet aktier och röster i Beijer Electronics AB (publ)

Per den 28 juni 2013 uppgår aktiekapitalet i Beijer Electronics AB (publ) till 6.355.862 kronor. Det totala antalet aktier och röster uppgår till 19.067.586.

Anledningen till förändringen är teckning av nya aktier med utnyttjande av  teckningsoptioner i serie 2008/2013, beslutat av årsstämman år 2008.

Detta pressmeddelande utgör sådan information som Beijer Electronics AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2013 kl. 13.20 (CET).

VD och koncernchef, Fredrik Jönsson,  tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)705 17 16 26
CFO, Anna Belfrage, tel 46 (0)40 35 86 53, mobil 46 (0)706 35 86 53

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 22 länder och en omsättning på 1 367 mkr 2012. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.se