Organisationsförändring på Beijer Electronics

Conny Persson, VD för Beijer Electronics Products AB, har beslutat sig för att gå i pension vid årsskiftet 2008 efter 26 år i företaget. Conny Persson har starkt bidragit till att skapa en stabil grund för Beijer Electronics utveckling och framgång.
Magnus Ekerot har utsetts till ny VD för Beijer Electronics Products AB från 1 januari 2009. Magnus Ekerot kommer närmast från en position som VD för Middle Europe för Axis Communications GmbH.

VD och koncernchef Fredrik Jönsson på tfn 040-35 86 00, mobil 0705-17 16 26
Tf Informationsansvarig Martin Hellryd, tfn 040-35 84 96, mobil 0703-46 84 96

Beijer Electronics Group är en högteknologisk innovatör aktiv inom smart automation och nätverk. Koncernens öppna programvara, hårdvara och IIoT-lösningar hjälper kunderna att optimera processer och skapa tillförlitlig säker kommunikation, komplett med moderna intuitiva användargränssnitt. Beijer Electronics Group har sedan starten 1981 utvecklats till en multinationell koncern med en omsättning på 1,2 miljarder SEK 2017. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se