Senaste produktlanseringen stärker Beijer Electronics roll som marknadsledande inom HMI-teknologi

Human Machine Interface-teknologin tar ett stort steg framåt när Beijer Electronics introducerar nya operatörspaneler och HMI-mjukvaran iX 2.0. Med denna nya iX HMI-lösning, som lanseras under konceptet “HMI at the speed of thought”, minskas kundernas utvecklingskostnader för industriella applikationer avsevärt. Samtidigt erbjuder innovativa verktyg nya möjligheter att skräddarsy applikationer.

Produktutveckling viktig del av tillväxtstrategi
Beijer Electronics är ett utvecklingsintensivt företag, vars satsning på framtidsteknologier med fokus på användarvänlighet och driftsäkerhet resulterat i världsledande produkter. Senaste produktlanseringen är inget undantag. Byggd på en helt ny plattform som tillämpar de senaste teknologierna, erbjuder den nya iX HMI-lösningen unika sätt för kunderna att optimera sina HMI-applikationer. De nya produkterna marknadsförs globalt genom Beijer Electronics egen organisation såväl som genom distributörer.

Erbjuder affärsnytta för kunderna
Den nya HMI-mjukvaran iX 2.0 erbjuder verktyg som minskar utvecklingskostnaderna för HMI-applikationer åt kunderna. iX 2.0 gör det även möjligt att skapa större och mer komplexa applikationer, att bearbeta avancerad grafik och att hantera stora mängder information på ett effektivare sätt. Affärsområdeschef för HMI Products på Beijer Electronics, Christian Benz, kommenterar:

- iX HMI-lösning erbjuder värdefull flexibilitet som gör det möjligt att exempelvis lägga till skräddarsydd funktionalitet genom skriptning i C# och anpassa applikationens utseende i linje med det egna varumärket. Med operatörspaneler från 4 till 21 tum, med olika nivåer av prestanda, har man större frihet att optimera varje applikation. iX HMI-lösning kan erbjuda våra kunder avgörande konkurrensfördelar.
Beijer Electronics iX HMI-lösning är ett globalt produkterbjudande som består av mjukvara och paneler för operatörskommunikation. De nya panelserierna TxB och TxC kompletterar TxA (lanserad 2011).

För mer information, välkommen att kontakta:
CEO och VD, Fredrik Jönsson, tel +46 (0)40 35 86 00, mobil +46 (0)705 17 16 26
Affärsområdeschef, HMI Products, Christian Benz, tel +49 70 22 96 600, mobil +49 1714 9336 29

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 21 länder och en omsättning på 1,4 miljarder kronor 2011. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.se