VD Göran Sigfridsson lämnar sin post vid årsstämman 2008

Beijer Electronics VD och koncernchef Göran Sigfridsson har meddelat styrelsen sin önskan att avgå som VD senast vid årsstämman 2008. Göran blir 60 år nästa år och har då rätt att utnyttja sitt pensionsavtal med bolaget.

- Jag har varit med från starten och har under dessa 26 år varit med om att bygga upp Beijer Electronics till vad det är idag. Beijer Electronics har nu en solid plattform för en lönsam global expansion och jag anser att det nu är dags för en yngre kraft att ta över VD-skapet och leda den fortsatta utvecklingen av koncernen, säger Göran Sigfridsson.

Styrelsen har nu inlett en rekryteringsprocess och ambitionen är att kunna presentera en ny VD i god tid innan nästa årsstämma.

Styrelsen har vidare förhoppningen att i någon form kunna knyta Göran Sigfridsson till koncernen som Senior Advisor med inriktning på förvärv och samordningsfrågor.

Malmö 2007-08-16

Styrelsen i Beijer Electronics AB

För mer information kontakta Anders Ilstam, styrelsens ordförande, på tel 0706-30 76 02
eller VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10.