G & L Beijer AB Delårsrapport januari-juni 2004

G & L Beijer AB Delårsrapport januari-juni 2004 · Koncernen visade en stark utveckling under det andra kvartalet. · Omsättningen ökade med 17,6 procent till 839,9 mkr (714,0) under första halvåret och med 35,1 procent till 498,9 mkr (369,2) under andra kvartalet inklusive förvärv. · Rörelseresultatet steg med 42,1 procent till 45,6 mkr (32,1) under första halvåret och med 56,4 procent till 35,2 mkr (22,5) under andra kvartalet inklusive förvärv. · Vinsten efter skatt uppgick till 26,7 mkr (17,7) det första halvåret och till 21,1 mkr (13,0) det andra kvartalet. · Vinsten per aktie efter skatt uppgick till 4,31 kronor (2,85) under första halvåret. · Förvärvet av Elsmark klart. Välkommen att besöka vår hemsida, www.beijers.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT20370/wkr0010.pdf Hela rapporten