G & L Beijer erhåller mångmiljonorder från Norsk Hydro

G & L Beijer erhåller mångmiljonorder från Norsk Hydro G & L Beijer har genom sitt norska dotterbolag, G & L Beijer AS inom affärsområdet Industriteknik, erhållit tre order om sammanlagt cirka 50 msek från Norsk Hydro. Beställningarna avser leveranser av utrustning till ett nytt aluminiumsmältverk som Norsk Hydro skall bygga strax söder om Trondheim. - Beställningarna från Norsk Hydro är en positiv signal att det finns en marknad för investeringsvaror även i rådande dystra konjunkturläge, säger Joen Magnusson, VD för G & L Beijer AB. Norsk Hydro är en av de stora aktörerna inom norskt näringsliv och orderna har erhållits i hård konkurrens. Affären är en framgång för G & L Beijers norska bolag och den är även viktig som referens inför framtida affärsmöjligheter. Norsk Hydros beställningar utgörs av utrustning till en anodanläggning för produktion av karbonblock som används i elektrolysprocessen vid framställning av aluminium. De tre tyska företagen Otto Junker, Hero och USF Schlick svarar för leveranserna. Det nya smältverket skall vara i drift i november 2002. För G & L Beijer är det en provisionsaffär och den påverkar således inte omsättningen. Affären kommer däremot att bidra positivt till resultatet för 2002. Malmö den 24 oktober 2001 G & L Beijer AB (publ) För mer information, kontakta Joen Magnusson, VD G & L Beijer AB Telefon 040-35 89 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01030/bit0001.pdf