Bemannia växer snabbast i Sverige

Bemannia har blivit utsett till Gasellföretag, vilket betyder att företaget är ett av de snabbast växande företagen i Sverige. Utnämningen har gjorts efter noggranna undersökningar och analyser av affärstidningen Dagens Industri.

– Det känns verkligen roligt att vi är med i den här positiva gruppen av svenska företag, säger en nöjd Staffan Bruzelius, koncernchef på Bemannia. En av anledningarna till att vi kunnat växa så snabbt är vi är mer kostnadseffektiva än våra konkurrenter och för att vi löser kundernas behov med kvalitet. Vilket ger nöjda kunder och därmed en bra tillväxt.

Kriterierna för att bli ett Gasellföretag är tuffa och innebär bland annat att man ska:

• ha en omsättning på över 10 Mkr
  • minst 10 anställda
  • ökat sin omsättning de senaste tre åren och minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och senaste räkenskapsåret.
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra åren som är positivt
  • i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • sunda finanser

Staffan Bruzelius grundade Bemannia 2002, och har sedan dess målmedvetet byggt företaget för att bli en utmanare att räkna med. Idag är det ett fullservice företag inom bemanningsbranschen som vilar på tre ben; personaluthyrning, personalentreprenad och rekrytering. Och målet är att fortsätta växa.

– Vi ser att det finns ett behov av att våga tänka nytt och att bemanningsföretag har en viktig roll att spela på dagens och framtidens arbetsmarknad. Inte minst den här fina utnämningen visar att både kunder och medarbetare uppskattar det vi står för och det borgar för att Bemannia kommer att fortsätta utvecklas på ett positivt sätt, säger Staffan Bruzelius.

För mer information kontakta Magnus Nelin,
magnus.nelin@bemannia.se
www.facebook.se/Bemannia
Twitter: @bemannia

– Det känns verkligen roligt att vi är med i den här positiva gruppen av svenska företag.
Staffan Bruzelius, Koncernchef