Fler anslutningar till avtalet mellan Bemannia och SKL Kommentus Inköpscentral AB

Sex nya anslutningar har gjorts till det tidigare tecknade avtalet mellan Bemannia och SKL Kommentus Inköpscentral AB (SKI) avseende personaluthyrning. Bemannia har tillsammans med fyra andra leverantörer vunnit avtal om att hyra ut personal inom administration, ekonomi, personal och fastighet till Sveriges samtliga kommuner, landsting, regioner och kommunala bolag genom avtal med SKI.

För att effektivisera inköp inom offentlig sektor samordnar SKI, upphandlingar för kommuner, landsting och regioner. Under hösten 2012 har en upphandling skett av bemanningstjänster där sammanlagt 28 bemanningsföretag tävlade om uppdraget. Ramavtalet löper fram till sista november 2014 med möjlighet till två års förlängning och det uppskattade totala ordervärdet på upphandlingen uppskattas till 60 MSEK.

I upphandlingen tilldelades Bemannia ramavtal inom samtliga kategorier och geografiska regioner. Avtalet omfattar 15 olika yrkeskategorier inom administration, ekonomi, personal och fastighet.

– Genom vår långa erfarenhet och vårt goda samarbete med aktörer inom den offentliga sektorn vet vi vilka behov uppdragsgivaren har och kan anpassa våra tjänster efter detta, säger Staffan Bruzelius, Koncernchef på Bemannia. Vi ser fram mot ett långt samarbete där vi effektivt kan stödja kommuner, landsting, kommunala bolag och regioner i sin personalförsörjning.

462 upphandlande myndigheter har möjlighet att genomföra avrop utifrån den genomförda upphandlingen och under den senaste tiden har följande nya myndigheter anslutit sig till avtalet:

• Falu Energi & Vatten AB
  • Munkfors kommun
  • Täby kommun
  • Trelleborgs kommun
  • (Sydskånes Avfallsaktiebolag) SYSAV
  • Enköpings kommun

– Vi ser fram mot att utveckla relationen med uppdragsgivarna med förhoppning om ett långt och givande samarbete avslutar, Staffan Bruzelius, Koncernchef på Bemannia.

www.facebook.se/Bemannia
Twitter: @bemannia