Bemz får toppbetyg av  Sveriges konsumenter - enligt ny branschundersökning från Market

Enligt undersökningen, som tittade på konsumenters bedömning av 326 varumärken inom svensk e-handel, kom Bemz på första plats både vad gäller leveranser och service.  Hela 88 procent av konsumenterna berömmer Bemz service och 86 procent berömmer Bemz leveranser. 73 procent uppger att Bemz har ett bra utbud av produkter, 81 procent tycker att det är lätt att handla på Bemz.com och 81 procent säger att Bemz har bra priser. Som samlat helhetsintryck får Bemz det tredje högsta betyget av 326 varumärken i Sverige.

-  Nöjda kunder är en viktig framgångsfaktor för Bemz och det här resultatet visar vilken stark e-handelsposition Bemz har och vilken stora potential vi har att fortsätta växa globalt, säger Lesley Pennington, vd och grundare Bemz.

Andra företag som är med på topp 10-listan är Cdon, Sportamore, Zalando och Apotea.

Kunderna är i centrum i allt vi gör, från produktutveckling till tekniska lanseringar. Vi vill hela tiden överträffa kundernas förväntningar. Det här visar att vårt oförtrutna fokus på kunden i hela företaget ger resultat, säger Lesley Pennington.

För mer information vänligen kontakta:

BEMZ: Marknads- och PR chef Sofia Hagelin, Bemz, e-post: sofia@bemz.com , telefon: 0708-877695

VERDANE: IR- och PR chef Frida Einarson, Verdane Capital Advisors, e-post: frida.einarson@verdanecapital.com , telefon: 0702-44 2083

Snabbfakta

Bemz får toppbetyg av Sveriges konsumenter Hög service och bra leveranser är några av nyckelfaktorerna för att lyckas med e-handel. Bäst av alla lyckas bemz.com, enligt en färsk konsumentundersökning från branschtidningen Market och Ica-nyheter. enligt ny branschundersökning från Market

– Kunderna är i centrum i allt vi gör, från produktutveckling till tekniska lanseringar. Vi vill hela tiden överträffa kundernas förväntningar. Det här visar att vårt oförtrutna fokus på kunden i hela företaget ger resultat.
Lesley Pennington, vd och grundare Bemz