Bemz jordnära Tegnér Melange – den melerade kollektionen välkomnar nya naturfärger inför hösten.

Mer Tegnér Melange högupplösta bilder från Bemz kollektioner här.

Bemz, företaget som erbjuder ett fantastiskt utbud av överdrag för IKEA-möbler, fortsätter att bredda sin populära kollektion Tegnér Melange med tre nya naturfärger: Pearl White, Rosewood och Umbra. Ett komplement till de redan 12 existerande färgerna.

Tegnér Melange är en lyxig kollektion av melerade tyger, vävt av naturliga fibrer i olika färgtoner, som utvecklades tillsammans med en vävare strax utanför Venedig. Serien blev snabbt en av Bemz mest älskade tyger och idag står den för 10% av Bemz försäljningen.

Strukturen i Tegnér Melange som erbjuds i femton lättmatchade färger ger en vacker lyster och fascinerande färgeffekter. Färgerna upplevs som mjuka då ytan är melerad och har struktur, vilket underlättar att införa stark färg i ditt hem utan att det dominerar rummet. Överdrag i Tegnér Melange skapar en djärv men mjukt inbjudande känsla och passar lika bra för vintageinspirerade stilar som moderna urbana interiörer.

Pearl White: En fräsch crème vit nyans som har en vacker naturlig lyster. Ett enkelt val för dig som gillar vita nyanser men ändå söker något som är enkelt att maskintvätta. Uppdatera din inredning med kuddar i säsongens färger till dina cremevita överdrag eller skapa en rofylld ljus miljö.

Rosewood: Rosewood är en modern klassisk färg som har blivit populär igen. Rosewood kombineras enkelt med ljusare färger men vill du istället följa de nya trendsignalerna kombineras Rosewood med andra mörka nyanser för att skapa en monokrom mörk inredning.

Umbra: En gråbrun ton med en liten gnutta grönt i sig är en ny färg i det populära tyget Tegnér Melange. Umbra är en omtyckt klassisk inredningsfärg som med lätthet kombineras med andra färger och mönster - mörka som ljusa.

Produktinformation för ovan bild:
1. Ekeskog sofföverdrag i Rosewood Tegnér Melange. Kuddfodral in Rose Tegnér Melange, Umbra Tegnér Melange, Raffia Sand Beige, Waves Grey/Grey av Littlephant och Rosewood Tegnér Melange.

2. Stockholm Easy chair överdrag i Ink Blue Tegnér Melange.

3. Kivik sofföverdrag i Umbra Tegnér Melange och Pearl White Tegnér Melange. Gardiner i Pearl White Tegnér Melange. Kuddfodral i Ink Blue Tegnér Melange och Teal Blue Tegnér Melange.

För mer information, tygprover eller lån kontakta:

Christina Bhachu, Bemz: +44 796 621 6363, christie@bemz.com

Högupplösta bilder från Bemz kollektioner:

Bemz grundades i Stockholm 2004 av kanadensiska Lesley Pennington. Året därpå startade försäljningen av designade överdrag för Ikea-soffor och fåtöljer till kunder över hela världen. Bemz tyger är speciellt utvalda för sin höga kvalitet i naturmaterial och alla överdrag kan tvättas i maskin. Produkterna handlas på hemsidan, www.bemz.se, där man även kan man beställa hem gratis tygprover på sina favoriter. I december 2009 öppnade Bemz Inspiration Store på Odengatan 22 i Stockholm - butik och inspirationsverkstad i ett. Bemz breda sortiment med egna tyger och kända designers som brittiska Designers Guild, finska Marimekko, svenska Bantie och Lisa Bengtsson erbjuder stor variation och valmöjlighet. Alla produkter, tyger och överdrag, kan matchas och kombineras fritt med varandra för en maximalt personlig look. Under 2011 utökades sortimentet till att omfatta sovrumsprodukter och 2013 lanserades även måttbeställda gardiner samt produkter för barnrum.