Designälskarens Julklappsguide

Enkla julklappstips från Bemz för max 699 kr

Använd gärna bifogade bilder, eller välj bland fler högupplösta bilder samt produktinformation här.

Bemz, företaget som har ett fantastiskt sortiment av sofföverdrag för IKEA möbler, där allt handlar om design. De samarbetar med världsberömda designers som t ex Marimekko och Designers Guild, och stödjer nyetablerade designers genom Bemz Design Award.

För att attrahera designälskarens konstnärliga känslor, erbjuder de produkter som levererar funktion och dekorativ form. Ge bort en present i jul som firar kärleken till designen med hjälp av denna fantastiska lista över presentidéer för max 699 kr eller mindre, allt från Bemz.

Övre raden:
  • Artist Series kuddfodral i Orange Kvarter och Brown Kvarter: 349 kr vardera
  • Sittsäcköverdrag i Ultra Orange och Deep Navy Blue Birds av Strömma hos Bemz: från 549 kr
  • Henriksdal barstolsöverdrag i Unikko Black från Marimekko hos Bemz: 599 kr
Mellersta raden:
  • Nils stolsöverdrag i Ivy Brera Lino linne från Designers Guild hos Bemz: 699 kr
  • Nils pallöverdrag i Jet Black Stockholm Stripe och Light Denim Blue Belgian Linen Blend: från 149 kr
  • Kuddfodral i Bemz Design Award vinnande mönster Lillhagen, A Bird’s Tale, Cascades, Vibrations och Ondes: från 249 kr
Nedre raden:
  • Pällbo fotpallsöverdrag, bra som extra sittplats, ett soffbord eller en pall - en perfekt linje i form efter funktion - i Unbleached Belgian Linen Blend och Soft White Panama Cotton: från 229 kr
  • IKEA PS fåtölj i Duck Egg Brera Lino linne från Designers Guild hos Bemz: 599 kr
  • Bemz 3-pack kuddfodral, Bohemian Chic no.1: 499 kr

För mer information, tygprover eller lån av överdrag kontakta:

Christina Bhachu, Bemz: +44 796 621 6363, christie@bemz.com

Högupplösta bilder från Bemz alla kollektioner:

Bemz grundades i Stockholm 2004 av kanadensiska Lesley Pennington. Året därpå startade försäljningen av designade överdrag för Ikea-soffor och – fåtöljer till kunder över hela världen. Bemz tyger är speciellt utvalda för sin höga kvalitet i naturmaterial och alla överdrag kan tvättas i maskin. Produkterna handlas på hemsidan, www.bemz.se, där man även kan man beställa hem gratis tygprover på sina favoriter. I december 2009 öppnade Bemz Inspiration Store på Odengatan 22 i Stockholm - butik och inspirationsverkstad i ett. Bemz breda sortiment med egna tyger och kända designers som brittiska Designers Guild, finska Marimekko, svenska Bantie och Lisa Bengtsson erbjuder stor variation och valmöjlighet. Alla produkter, tyger och överdrag, kan matchas och kombineras fritt med varandra för en maximalt personlig look. Under 2011 utökades sortimentet till att omfatta sovrumsprodukter, och 2013 lanserades även måttbeställda gardiner och produkter för barnrum.