Släpp in ljuset ­– nu är det vår!

– Våra inredare avslöjar sina bästa vårfräscha tips

Äntligen är våren här! Ena dagen är det sol och varmt andra dagen regn och slask, det typiska svenska vårvädret. Vårt designteam på Bemz i Stockholm har haft fullt upp med att sätta ihop sina tips för att inspirera dig i vårens tecken. På ett enkelt sätt kan du få det där vårvackra hemmet som du drömmer om just nu.

Byt till härliga gardiner som lättar upp hela rummet, plantera lökar i glasvaser eller varför inte i en gammal kopp? Putsa av rutorna och tänk ljusa toner på gardiner, kuddar och mattor i färgerna vitt, beige, grönt och gult.

Med en ny kudde att vila på kommer våren med ett kick, och som vi har längtat!

Här kommer Bemz fyra tips för hur man kan välkomna våren i hemmet!

Ljusa gardiner lättar upp känslan i rummet.  Häng gardinerna längs med sidorna av fönstret. Det ger mer ljus åt rummet, och gör att fönstret och rummet känns större. Just nu är det linnegardiner som är det trendigaste med sina böljande fina linjer och gärna i ljusa färger.

Gardiner Black Classic Ruta 949 kr

Njut av växter  Lökväxter sprider vårkänslor. Plantera dem i krukor eller glasvaser. Frossa i härligt krispiga
lökar nu när de är som bäst.

Ta in en kvist eller två och följ naturens vackra uppvaknande
efter månader av vintervila.

Klä om din fåtölj i en nytt ljust tyg och lys upp hela rummet. Det är lätt att förändra med ett överdrag, överkast eller en pläd från Bemz. Det är också bra för miljön och ekonomin, då en ny klädsel är billigare än att köpa en helt ny möbel. På bilden ser vi Bemz överdrag till fåtöljen Klappsta i tyget Silver Grey Tegnér Melange och Rose Tegnér Melange pris 1299 kr.

Låt kuddarna sätta tonen Byt kuddfodral och du har en ny stil på ett kick! Ha flera kuddar och blanda gärna olika storlekar och former för att skapa en personlig stil. Med en kudde förändrar du lätt en hel soffa.  Kuddarna är från serien Artist Series Pink Fiskis och Orange Kvarter och har måtten 50 x 50 cm och är designad för Bemz av Katarina Wiklund och arkitekten Susanne Wiklund. Priser från 249 – 429 kr.  Vi har massa härliga kuddfodral i olika prislägen. Från 129 kr

Behöver du mer information, bilder eller vill låna pressprover

Välkommen att kontakta oss

Caroline Anderson Gadd | 0734-118378 |   caroline@bemz.com

Bemz grundades i Stockholm 2004 av kanadensiska Lesley Pennington. Året därpå startade försäljningen av designade överdrag för Ikea-soffor och – fåtöljer till kunder över hela världen. Bemz tyger är speciellt utvalda för sin höga kvalitet i naturmaterial och alla överdrag kan tvättas i maskin. Produkterna handlas på hemsidan,  www.bemz.com , där man även kan man beställa hem gratis tygprover på sina favoriter. I december 2009 öppnade Bemz Inspiration Store på Odengatan 22 i Stockholm - butik och inspirationsverkstad i ett. Bemz breda sortiment med egna tyger och kända designers som brittiska Designers Guild, finska Marimekko, svenska Littlephant och Lisa Bengtsson erbjuder stor variation och valmöjlighet. Alla produkter, tyger och överdrag, kan matchas och kombineras fritt med varandra för en maximalt personlig stil. Under 2011 utökades sortimentet till att omfatta sovrumsprodukter, och 2013 lanserades även måttbeställda gardiner och produkter för barnrum.