Trendrapport från Bemz

Nordic Sea - Somrig havskänsla i ditt hem

Använd gärna bifogade bilder eller ladda ner alla Nordic Sea högupplösta bilder från Bemz kollektioner här:

Lediga solblekta dagar vid havet kommer allt närmare. Med detta i tankarna har designteamet på Bemz, företaget känt för sitt fantastiska sortiment av överdrag för IKEA-möbler, satt ihop den perfekta sommarlooken som ger en luftig havskänsla i ditt eget hem. Med det passande namnet Nordic Sea, får du en välgörande havsutsikt oavsett var du bor!

Huvudingredienserna i detta sommarrecept är några burkar färg, nya överdrag från Bemz, samt grovhuggna möbler samt växter i all dess grönskande ära. En begränsad palett av blått och grått är den moderna tolkningen av det traditionella marintemat och är absolut centralt för denna look, från färgen på väggarna till sofföverdraget.

För att göra looken personlig väljer du en färg från paletten av blått och grått som används på flera olika ställen i rummet. Måla dina bords- och stolsben. Stänk lite av din valda färg på detaljer och dekorationer för att fullända stilen.

Just nu innan sommaren, så lanserar Bemz det fantastiskt snygga denim-inspirerande tyget i 100 % linne under namnet Strand Laundered Linen i Chambray Blue. Det är tillverkat av vävt blått och vitt garn, vilket ger en intressant struktur och ett spännande ytmönster, och är det perfekta valet för en Nordic Sea-look.

Ta med sommarbrisen hem med Bemz.

Slutar

Produktinformation för ovan bilder, från vänster:
Karlstad soffa i Strand Laundered Linen Chambray Blue-överdrag (NYTT! Tillgängligt i maj, cirkapris 4 999 SEK). Kuddfodral i Vreta Gingham Blue/White (199 SEK).

Nils stolsöverdrag, Loose Fit Urban, halvlång i Strand Laundered Linen Chambray Blue och Rosendal Pure Wash Linen Absolute White (NY! Den nya halvlånga modellen finns tillgänglig i maj, cirkapris i dessa tyger 699 SEK).

Bemz sängkappa, Loose Fit Urban style i Rosendal Pure Wash Linen Absolute White (1 799 SEK). Bemz sängöverkast, Loose Fit Urban style in Rosendal Pure Wash Linen Absolute White (2 899 SEK).

För mer information, tygprover eller lån kontakta:
Michaela Nylund, Bemz: +46 739 54 3027, michaela@bemz.com

Högupplösta bilder från Bemz alla kollektioner:

picasaweb.google.com/bemzstockholm

Bemz grundades i Stockholm 2004 av kanadensiska Lesley Pennington. Året därpå startade försäljningen av designade överdrag för Ikea-soffor och – fåtöljer till kunder över hela världen. Bemz tyger är speciellt utvalda för sin höga kvalitet i naturmaterial och alla överdrag kan tvättas i maskin. Produkterna handlas på hemsidan, www.bemz.se, där man även kan man beställa hem gratis tygprover på sina favoriter. I december 2009 öppnade Bemz Inspiration Store på Odengatan 22 i Stockholm - butik och inspirationsverkstad i ett. Bemz breda sortiment med egna tyger och kända designers som brittiska Designers Guild, finska Marimekko, svenska Bantie och Lisa Bengtsson erbjuder stor variation och valmöjlighet. Alla produkter, tyger och överdrag, kan matchas och kombineras fritt med varandra för en maximalt personlig look. Under 2011 utökades sortimentet till att omfatta sovrumsprodukter, och 2013 lanserades även måttbeställda gardiner och produkter för barnrum.