Kanelbullen i glasskostym är äntligen här

Report this content

Ben & Jerry’s lanserar nu kanelbullen 2.0 med produkten Cinnamon Buns – kanelbulleglass extra allt. Den amerikanska favoriten har länge efterfrågats av svenska Ben & Jerrys’s fans som inte vill välja mellan bulle eller glass. Som en bonus släpps dessutom Greek Style Frozen Yogurt i den nya smaken Blueberry Cheesecake.

Svenskarna behöver inte längre våndas över valet av fika. Ben & Jerry’s lanserar nämligen succékombinationen kanelbulle och glass i produktnyheten Cinnamon Buns. I sociala medier har trogna Ben & Jerry’s fans länge efterfrågat den populära smaken och vecka 7 finns den äntligen i butik (150 ml, vecka 11 som 500 ml). Cinnamon Buns är i riktigt klassisk Ben & Jerry's anda, en Fairtrade-märkt gräddglass med smak av karamell, generösa inslag av kanel-virvlar och stora bitar bulldeg. En riktig drömkombination för kanelbulleälskare.

Greek Style Frozen Yogurt-familjen får tillökning
Riktigt inbitna Greek Style Frozen Yogurt-fans kan också andas ut. Nu lanseras nämligen ytterligare en smak som ett självklart komplement i yoghurtsortimentet: Blueberry Cheesecake, en gräddglass med grekiskt inspirerad yoghurt med virvlar av blåbär och kakor. Ingen mer beslutsångest i fryshyllan med andra ord.

– Vi tror att våra kunder vill se fler rättvisa produkter på marknaden, därför känns det roligt att vårt sortiment ständigt utvecklas och uppdateras med fler härliga produkter. På Ben & Jerry´s är vi väldigt stolta över vår Fairtrade-certifiering och att den faktiskt gör skillnad på riktigt för bönder och samhällen i utvecklingsländer, säger Hanna Lehtisalo.

Om Ben & Jerry’s Cinnamon Buns:
Fairtrade-märkt gräddglass av högsta kvalité. Gräddglass med smak av karamell innehållandes generösa inslag av kanel-virvlar och stora bitar kanelbulledeg.

Greek Style Frozen Yogurt Blueberry Cheesecake
Blueberry Cheesecake, en Fairtrade-märkt gräddglass med grekiskt inspirerad yoghurt innehållandes virvlar av blåbär och kakor.

Rekommenderat pris Cinnamon Buns: 49-59 SEK
Rekommenderat pris Greek Style Frozen Yogurt Blueberry Cheesecake: 49-59 SEK

För mer information:
Hanna Lehtisalo
Ben & Jerry´s Sverige
Mail:
hanna.lehtisalo@unilever.com

För pressinformation och pressbilder:
Ida Persson, presskontakt Geelmuyden Kiese
Mail:
ida.persson@gknordic.com

Om Ben & Jerry’s
Redan 1978 öppnade barndomsvännerna Ben Cohen och Jerry Greenfield sin första glassbar i en nedlagd bensinstation i Vermont. Målet är (och har alltid varit) att producera en så bra glass som möjligt på schysstast möjliga sätt. I Sverige har Ben & Jerry’s funnits sedan 2004.

Ben & Jerry’s mission sammanfattas i frasen Peace, Love & Fairtrade Ice Cream. Den innebär att alla delar av verksamheten, de produktmässiga, de ekonomiska och de sociala, måste utvecklas med respekt för människan, planeten och djuren, både inom och utanför vår verksamhet. Ben & Jerry’s använder endast naturliga ingredienser i glassen, alla ägg kommer från frigående höns och företaget betalar ett prispremium för grädden för att korna ska vara glada. Ben & Jerry’s främjar affärsmetoder som visar respekt för jorden och dess invånare, och verksamheten drivs med utgångspunkt i ett hållbart samhälle, en hållbar ekonomi och en lönsam tillväxt. Sammanlagt har Ben & Jerry’s de senaste fem åren satsat 2,4 miljoner euro i kampen mot klimatförändringarna.

Läs mer på www.benjerry.se

Mer om Ben & Jerry’s pionjärarbete inom uthållig mejeriproduktion, Caring Dairy samt Fairtrade: www.caringdairy.com och www.benjerry.com.

Taggar: