Berghs Grad Show 2014 förevigad i bokform

För drygt två månader sen avslutades Berghs Grad Show. 18 kommunikationsprojekt och 22 grafiska designprojekt visades upp. Alla hade konceptet “Make it matter” i ryggraden. För de som missade att besöka Berghs slututställning har Studentbyrån sammanställt en bok som samlar årets examensprojekt och sammanfattar Grad Show. Boken kan man ladda ned gratis i digital version.

”Jag tror att det kan vara fint för både nya och gamla studententer liksom branschen att kunna gå tillbaka till boken och inspireras av lösningarna. Det är inte alla som kunde gå till utställningen eller hade möjlighet att prata med de elever som intresserade en. På det här sättet blir utställningen och elevernas arbeten bestående”, berättar Sandra Engström, digital creative i Studentbyrån, gruppen som skapade slututställningens koncept “Make it matter” och arrangerade Grad Show.

Boken ”Make it matter” gick att förbeställa i Studentbyråns monter under utställningsdagarna.

Från och med idag är den digitala versionen tillgänglig via iTunes: https://itunes.apple.com/se/app/berghs-grad-show-14/id905945428?mt=8

”Syftet med boken är att samla alla avgångselevers examensarbeten men även det som Berghs, en skola nyligen utnämnd till världens bästa reklamskola, anser vara aktuellt för branschen här och nu. Förutom projekten innehåller boken krönikor, kåserier och trendrapporter med utgångspunkt i temat ”Add” och konceptet ”Make it matter”, säger Åsa Marklund, varumärkeschef på Berghs.

Studentbyrån hoppas på att boken kan addera extra värde för alla som kommer läsa den eftersom den samlar nånting man inte kan köpa – kreativitet och lösningar från 145 Berghs studenter.

Kontakt: Sofia Axelsson, sofia.axelsson@student.berghs.se
Ladda ned boken:
Läs mer om Studentbyrån & Berghs Gradshow 2014:

Om Berghs

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. http://berghs.se/

Om Studentbyrån

Studentbyrån består av 12 studenter från olika strategiska och kreativa utbildningar som under sitt examensprojekt jobbar med Berghs som uppdragsgivare och tillsammans ansvarar för skolans slututställning.

Taggar:

Åsa Marklund, varumärkeschef på Berghs