Berghs slututställning 2013: ”Don’t just do, follow through!”

Årets slututställning på Berghs School of Communication går under namnet ”Don’t just do, follow through!”. Med slututställningen vill Berghs studenter uppmärksamma att varumärkens handlingar och ställningstaganden måste vara långsiktiga och konsekventa för att bli riktigt meningsfulla.

Mellan den 23-26 maj hålls utställningen i skolans lokaler. 157 avgångsstudenter presenterar 18 kommunikationsprojekt och 20 designprojekt. Konceptet ”Don’t just do, follow through!” är framtaget av Studentbyrån som består av 14 studenter som tillsammans ansvarar för slututställningen.

- För att verkligen kunna göra ett avtryck i dag krävs envishet, konsekvens och ett brinnande engagemang. Du måste stå fast vid din sak och fullfölja det du påbörjat, vad som än dyker upp på vägen. En handling utan syfte leder ingenstans i långa loppet, kommenterar Anna Werkell, copywriter på Studentbyrån.

Prisar förebilder

Inför slututställningen kommer Berghs studentbyrå, som genomför utställningen, prisa ett antal aktörer som lever upp till konceptets värderingar. Vilka som kommer prisas kommer att avslöjas på hemsidan (www.berghs.se/exhibition) under veckorna fram till dess utställningen startar.

- I dag pratar många om att göra i stället för att säga, men det är få som lever upp till det. Vi vill uppmärksamma de goda förebilder som finns på området! kommenterar Anna Werkell.

Kunderna för årets kommunikationsprojekt är: SKF, ABB, Bonnier, Intersport, Viaplay, Frank Dandy, Reach for Change, Ice Hotel, Atlas Copco, Sandvik, Peace Parks, Alga, Abiliteam, Svenska Stöldskyddsföreningen, Nordaq Fresh, KG Knutsson, Kristinehamns kommun och Itello.

Årets konceptfilm: http://player.vimeo.com/video/64711812

Kontakt:

Joakim Ohlsson, pressansvarig Studentbyrån

Mail: joakim.ohlsson@student.berghs.se

Om Berghs slututställning

Berghs slututställning äger rum på skolans lokaler, Sveavägen 34, mellan den 23-26 maj. Utställningen lockar varje år ca 4 000 besökare. www.berghs.se/exhibition

Om Studentbyrån

Studentbyrån är en grupp studenter från Berghs olika strategiska och kreativa utbildningar som är ansvariga för den årligen återkommande slututställningen. Årets slututställning äger rum på Berghs, Sveavägen 34 den 23-26:e maj. http://www.studentbyran.com

Om Berghs

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. http://berghs.se/

Berghs School of Communication Sveavägen 34 | Box 1380 111 93 Stockholm info@berghs.se | www.berghs.se

Taggar: